სილაბუსი
sagnis saswavlo gegma
(silabusi)
istoria IX klasi
2013-2014 saswavlo weli
1)maswavleblis saxeli, gvari: maia lazaSvili.
2)sakontaqto informacia: 577 537987
3)saswavlo sagnis saxelwodeba: istoria
4)swavlebis klasi da safexuri: IX (sabazo)
5)sagnis swavlebis xangrZlivoba da saaTebis raodenoba:
1 saswavlo weli 1Isemestrad
kviraSi4saaTi,
6)saswavlo kursis zogadi aRwera:
ამ საფეხურზე istoriis swavleba მოსწავლეს საშუალებას მისცემს დაეუფლოს პოლიტიკური, იურიდიული და ეკონომიკური მეცნიერებების საფუძვლებს; დაეხმარება მას სოციალური, მორალური, სამოქალაქო პასუხისმგებლობის გაცნობიერებასა და საზოგადოებრივ ცხოვრებაში მონაწილეობისათვის საჭირო კომპეტენციების განვითარებაში. aseve
მოსწავლეს დაეხმარება პიროვნული განვითარების, იდენტობის ისეთი ახალი ასპექტების შემეცნებაში როგორებიცაა: საკუთარი და სხვისი პიროვნული თავისებურებების ანალიზი; საკუთარი და სხვების ღირსებებისა და ნაკლოვანებების ანალიზი; საზოგადოებაში საკუთარი ადგილისა და მნიშვნელობის განსაზღვრა; საკუთარი მომავლის დაგეგმვა; მე-სა და ჩვენ-ის ინტერესების გათვალისწინებით დმიღწევის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი საფეხურისა და მისი არჩევისთვის კონკრეტული ნაბიჯების გადადგმა;კონკურენტრუნარიანობა, დამოუკიდებლობა, გადაწყვეტილების მიღება, არჩევანის თავისუფლება როგორც ღირებულება და მის განვითარებაზე ზრუნვა;
istoriis codnaდაეხმარება მოსწავლეს: თანამედროვე სამყაროში მდგრადი განვითარების პროცესში საკუთარი როლის დანახვასა და შესაბამისი ნაბიჯების გადადგმაში; ეკონომიკურად აზროვნებასა და მისი მნიშვნელობის გააზრებაშიმდგრადი განვითარების კონტექსტში; ინტერკულტურულ წიგნიერებასა და ურთიერთობებში; საზოგადოებრივი უსაფრთხოების მნიშვნელობისა და მასში საკუთარი როლის გაცნობიერებაში; საზოგადოებრივი საქმიანობის მნიშვნელობის გააზრებასა და შესრულებაში; ჯანსაღი ცხოვრების წესის მნიშვნელობის გააზრებაში ინდივიდუალურ და საზოგადოებრივ დონეზე. მისი დაცვისთვის შესაბამისი ნაბიჯების გადადგმაში; პროფესიონალიზმის, როგორც ღირებულებისდა მდგრად განვითარებაში მისი მნიშვნელობის დადგენაში; თანამშრომლობის კულტურის განვითარებაში; ეკონომიკურ, პოლიტიკურ, სოციალურ ინტერესთა კონფლიქტებისა და მათი მოგვარების მექანიზმების საფუძვლების ცოდნაში.
საbazo საფეხურზე istoriis დანიშნულებაა, დაეხმაროს მოსწავლეს: საქართველოს, როგორც მრავალფეროვანი ქვეყნის გაცნობიერებაში; საკუთარი თავის საქართველოს მოქალაქედ გააზრებაში; მოქალაქეობით განპირობებულიუფლებების, მოვალეობებისა და პასუხისმგებლობების დაცვა/შესრულებისთვის კონკრეტული ქმედებების განხორციელებაში; სამოქალაქო საზოგადოებისთვის საკუთარი და სხვისი უფლებების დაცვის მნიშვნელობის გააზრებასა დაგანხორციელებაში;
7)saswavlo sagnis statusi mocemul klasSi:
erovnuli saswavlo gegmiT gaTvaliswinebuli savaldebulo sagani.
8)saswavlo sagnis mizani:
· დაეხმაროს მას სამყაროს ერთ მთლიანობად აღქმაში და მიმდინარეპროცესებში საქართველოს ადგილის განსაზღვრაში.
· ხელი შეუწყოს მოსწავლის პატრიოტ და პასუხისმგებლობის მქონე მოქალაქედ ჩამოყალიბებას.
· ხელი შეუწყოს მის თავისუფალ პიროვნებად და საზოგადოების სრულფასოვან წევრად ჩამოყალიბებას.
· დაეხმაროს მოსწავლეს ჰუმანური მსოფლმხედველობის ჩამოყალიბებაში.
· გამოუმუშავოთ მათ მტკიცე ნებისყოფა, განუვითაროს საგანგებო სიტუაციებში შეუცდომლად და უსაფრთხოდ მოქმედების უნარი, რათა მათ შეეძლონ ურთიერთდახმარება, საკუთარი და გვერდით მყოფის სიცოცხლის გადარჩენა სხვადასხვა სახის საგანგებო ვითარებაში.
9)saswavlo sagnis amocanebi:
საზოგადოებრივი მეცნიერებები ხელს უწყობს ცოდნის შეძენას, რაც აუცილებელია მოზარდის თავისუფალ პიროვნებად და პასუხისმგებლობის მქონე მოქალაქედ ჩამოყალიბებისათვის. სხვადასხვა საზოგადოებრივი მეცნიერების შესწავლა ეხმარება მოსწავლეს, რომ მსოფლიო კონტექსტში გაიაზროს საკუთარიქვეყნის სახელმწიფოებრივი, კულტურული, ეკონომიკური და პოლიტიკურიინტერესები. იმავდროულად, მოსწავლემ უნდა იცოდეს, როგორ ბუნებრივგარემოში ცხოვრობს, რა ზიანი შეიძლება მიაყენოს გარემოს ადამიანის ამა თუ იმმოქმედებამ, როგორ შეინარჩუნოს და დაიცვას ბუნებრივი გარემო. სწორედ, საზოგადოებრივი მეცნიერებების შესწავლით უვითარდება მოზარდს ცოდნაპირად, ოჯახურ და საზოგადოებრივ ცხოვრებაში დამოუკიდებელიგადაწყვეტილებების მიღება-განხორციელების შესახებ. დღევანდელ დინამიკურ,ეთნიკურად და კულტურულად მრავალფეროვან სამყაროში საზოგადოებისფუნქციონირებისათვის განსაკუთრებულ მნიშვნელობას იძენსურთიერთშემეცნება. სწორედ, საზოგადოებრივი მეცნიერებების შესწავლისას ხდება ცოდნის მიღება, რომელიც ეხმარება მოსწავლეს ადამიანის უფლებებისდაცვასა და პიროვნების პატივისცემაში, საკუთარი და სხვისი თვითმყოფადობისშენარჩუნებაში.
მოსწავლემ, ასაკის შესაბამისად, ცოდნის ნაბიჯ-ნაბიჯ შეძენის გზით, უნდა იცოდეს თუ რა არის პოლიტიკური სისტემა, კანონი, როგორი პოლიტიკური სისტემები არსებობს; უნდა გააცნობიეროს საკუთარი პასუხისმგებლობები და უფლებები დემოკრატიული საზოგადოებისა და კანონის უზენაესობის წინაშე; უნდა იცნობდეს ადამიანის უფლებათა დაცვის საერთაშორისო ჩარჩოებს, ადამიანის უფლებათა დაცვის მექანიზმებსა და საშუალებებს საქართველოში და ა.შ.
მოსწავლე უნდა აცნობიერებდეს თავს, როგორც საკუთარი ოჯახის, საზოგადოების, სასკოლო თემისა თუ კლასის, სამეზობლო თემის, რეფერენტული ჯგუფის (იქნება ეს ეთნიკური თუ რელიგიური უმცირესობა თუ სატიტულო ნაცია და ა.შ.), ქართული საზოგადოების წევრად; იცნობდეს საკუთარი ქვეყნის, საზოგადოებისა და რეფერენტული თემის კულტურას; საქართველოში თუ მსოფლიოში მცხოვრები სხვა საზოგადოებების კულტურას; იაზრებდეს, რას ნიშნავს ზრუნვის ეთიკა, რატომ არის ის ღირებული და ა.შ.
მოსწავლე ნაბიჯ-ნაბიჯ, საფეხურებრივად, უნდა გაეცნოს თავისი ქვეყნის ეკონომიკური მდგომარეობის ძირითად ასპექტებს: საქონლის, მომსახურეობის,შრომისა და სამომხმარებლო ბაზარს, მინიმალურ ხელფასს,მსყიდველთუნარიანობას და ა.შ.; შეძლებისდაგვარად, უნდა იყოს ინფორმირებული მომხმარებლის უფლებებსა და მოვალეობებზე, პასუხისმგებლობითი და ეთიკური მოხმარების მნიშვნელობასა და პრინციპებზე; გამჭვირვალობის მნიშვნელობაზე და ა.შ.
მოსწავლემ უნდა ნაბიჯ-ნაბიჯ, საფეხურეობრივად შეითვისოს ცოდნა ისეთ სფეროებზე, როგორიცაა მდგრადი განვითარება, გარემოს დაცვა, ცხოვრების ჯანსაღი წესი, სიცოცხლისა და ჯანმრთელობისათვის საშიში სიტუაციების შეფასება, საგანგებო ვითარებებში მოქმედება, ინდივიდუალური და კოლექტიური დაცვის საშუალებების გამოყენება, დაზარალებულთათვის ექიმამდელი გადაუდებელი დახმარების აღმოჩენა; უნდა შეიგრძნოს საკუთარი ქვეყნის,რეგიონის კავშირი ევროპასა და მსოფლიოში მიმდინარე პროცესებთან; უნდა გააცნობიეროს ყველა ამ პროცესის ურთიერთკავშირი; უნდა გააცნობიეროს კაცობრიობის, როგორც მსოფლიოს ერთიანი საზოგადოების, წინაშე მდგარი პოლიტიკური, ეკონომიკური, გარემოსდაცვითი და სოციალური გამოწვევები.
ამ პროცესში იგულისხმება, რომ მოსწავლეს ინფორმაციის დაუფლების პარალელურად უვითარდება სპეციფიკური და ზოგადი უნარ-ჩვევები, უყალიბდება მაღალზნეობრივი ღირებულებები.
კონკრეტული თემატიკა/საკითხები/კონცეფციები გაშლილია თითოეული კლასისა და საგნის პროგრამის შინაარსში. აღნიშნული ცოდნის შეძენა ითვალისწინებს როგორც საგნობრივ სპეციფიკასა და უწყვეტობას, ისე მოსწავლეების ასაკობრივ შესაძლებლობებს.
უნარ-ჩვევები
მშობლიური ქვეყნისა და მსოფლიოს მნიშვნელოვანი ისტორიულ-გეოგრაფიული მოვლენების შესწავლის პროცესში მოსწავლეს უნდა განუვითარდეს შემდეგი უნარები:
· სივრცეში ორიენტირება
· ინფორმაციის მოპოვება და ორგანიზება
· კომუნიკაცია
· სწავლის უნარი
· კვლევა
· შემოქმედებითი უნარი
· ფაქტებისა და მოვლენების ისტორიული ინტერპრეტაცია
· თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნა
· გეოგრაფიული მოვლენების, პროცესებისა და კანონზომიერებების გავრცელების დადგენა
· თანამშრომლობა
· სამოქალაქო პოზიციის შემუშავება, კრიტიკა და დაცვა
· ტოლერანტობა
· პიროვნული და საზოგადოებრივი პრობლემის გააზრება და სხვადასხვა საკითხებს შორის კავშირების დადგენა
· პიროვნული და საზოგადოებრივი პრობლემის გადაჭრა
· საზოგადოებრივი სიტუაციებისა და პროცესების მოდელირება
· სიცოცხლისა და ჯანმრთელობისათვის საშიში სიტუაციების შეფასება
· საგანგებო ვითარებებში მოქმედება
დამოკიდებულებები
მოსწავლე უნდა ჩამოუყალიბდეს მაღალზნეობრივ ღირებულებებზედაფუძნებული დამოკიდებულებები:
· ადამიანის სიცოცხლის, ღირსებისა და უფლებების პატივისცემა
· თანაგრძნობა და მზრუნველობა
· სამშობლოს სიყვარული
· პრინციპულობა და მოქალაქეობრივი სიმამაცე
· კეთილსინდისიერება და შრომისმოყვარეობა
· თანასწორობა
· ტოლერანტობა
· პროფესიონალიზმი
· სამართლიანობა და კანონის პატივისცემა
· უსაფრთხო, ჯანმრთელი ცხოვრების წესის გაზიარება
· ადამიანის სიცოცხლის ხელშეუხებლობა და მის ჯანმრთელობაზე ზრუნვა
· სახელმწიფოსა და მისი გმირებისადმი პატივისცემა
10)saswavlo sagnis aucilebeli sabaziso kompetenciebi:
Mmoswavles SeuZlia:
Mსწავლების პროცესში მოსწავლემ უნდა: გააცნობიეროს საქართველო, როგორც სახელმწიფო; აღიქვას საკუთარი თავი მის მოქალაქედ; შეისწავლოსსაზოგადოებრივ, პოლიტიკურ, ეკონომიკურ, კულტურულ ცხოვრებაში მონაწილეობის ფორმები და საშუალებები; გაიაზროს დემოკრატიის, კონსტიტუციის, ეროვნული და საერთაშორისო კანონმდებლობის, როგორც სახელმწიფოს სამართლებრივი ბაზის მნიშვნელობა; გაიაზროს საკუთარ და სხვის უფლებებსა და პასუხისმგებლობებს შორის არსებული კავშირი და კონკრეტული ნაბიჯების გადადგას საკუთარი და სხვისი უფლებების დასაცავად;გაიაზროს ადამიანის/ბავშვთა უფლებების მნიშვნელობა და მათი დაცვისთვისგანახორციელოს კონკრეტული ქმედება; გააცნობიეროს ადამიანთა სპეციფიკური ჯგუფების უფლებების დაცვის მნიშვნელობა და მათი დაცვისთვის გადადგასკონკრეტული ნაბიჯების.
11)saswavlo kursis organizacia:
მოსწავლეთა სათანადო ორგანიზება სოციალური და საკომუნიკაციო უნარ-ჩვევების მრავალმხრივი განვითარებისთვის აუცილებელი ელემენტია.
საზოგადოებრივი მეცნიერებების მასწავლებელმა კლასის ორგანიზებისას, მაგალითად ჯგუფური მუშაობისას, მოსწავლეებს მისცეს შესაძლებლობა ერთობლივად გადაწყვიტონ დასახული ამოცანები, მოირგონ განსხვავებული როლები: ნებისმიერ მოსწავლეს უნდა ეძლეოდეს საშუალება სხვადასხვა დროს იყოს წარმდგენი ან ლიდერი. თუკი მოსწავლე არის კარგი პრეზენტატორი, ეს არ ნიშნავს იმას, რომ მას ყოველთვის უნდა ევალებოდეს ჯგუფში ჩატარებული სამუშაოს წარდგენა.
12)saswavlo kursis Sefaseba:
1. საკლასო სამუშაო
2. საშინაო დავალება
3. შემაჯამებელი დავალება
1. საკლასო სამუშაო
· პრობლემის გააზრება
· კომუნიკაცია
· სწავლა
· თანამშრომლობა
· საზოგადოებრივ ცხოვრებაში აქტიური მონაწილეობა
· შემოქმედებითობა
· დროის ისტორიული გაგება
· გარემოზე პასუხისმგებლობა და ზრუნვა
· ისტორიული კვლევა
· გეოგრაფიული კვლევა
· სივრცეში ორიენტირება
· ისტორიული ეპოქის განცდა
· თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნა
უნარები ფასდება შემდეგი აქტივობებით:
· თემასთან დაკავშირებით დასმული კითხვებით
· დასმულ კითხვაზე გაცემული პასუხით
· განსახილველ საკითხთან დაკავშირებული მსჯელობითა და ანალიზით
· განხილული მოვლენებისა და პროცესებისადმი საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვით
· დასმული პრობლემის გადაჭრის გზის შეთავაზებით
· ჯგუფურ მუშაობაში შეტანილი წვლილით
· დისკუსიაში მონაწილეობის სიხშირით
· ახსნილი ცნებებისა და ტერმინების განმარტებებითა თუ გამოყენებით
· მოვლენებისა და პროცესების განხილვისას საკუთარი მოსაზრების დასაბუთებით
· თვალსაჩინოებების გამოყენებითა და შექმნით
· პრეზენტაციით
· დროის ლიმიტის დაცვით
· დისკუსიაში გამოთქმული მოსაზრებებითა და არგუმენტებით
2. საშინაო დავალება
ფასდება შემდეგი ცოდნა და უნარები:
· პრობლემის გააზრება
· ინფორმაციის მოპოვება და ორგანიზება
· კავშირებისა და მიმართებების დადგენა
· კომუნიკაცია
· სწავლა
· თანამშრომლობა
· პრობლემის გადაჭრა
· შემოქმედებითობა
· ისტორიული დროის გაგება
· გარემოზე პასუხისმგებლობისა და ზრუნვა
· ისტორიულ-გეოგრაფიული კვლევა
· სივრცეში ორიენტირება
· ისტორიული ეპოქის განცდა
· თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნა
· კრიტიკული აზროვნება
უნარები ფასდება შემდეგი აქტივობებით:
· ცნებებისა და ტერმინების განმარტებებითა თუ გამოყენებით
· მოვლენებისა და პროცესების განხილვისას მოსაზრებების არგუმენტირებით
· დასმულ კითხვაზე გაცემული პასუხით
· განსახილველ საკითხთან დაკავშირებული მსჯელობითა და ანალიზით
· დასმული პრობლემის გადაჭრის გზის ჩამოყალიბებით
· თვალსაჩინოებების გამოყენებითა და შექმნით
· პრეზენტაციით
· დისკუსიაში გამოთქმული მოსაზრებებითა და არგუმენტებით
· წერითი ნამუშევრის შექმნით
ფასდება შემდეგი უნარები:
· კრიტიკულ პირობებში (ტესტი, საკონტროლო და სხვა) ცოდნისა და უნარ-ჩვევების გამომჟღავნება
· პრობლემის გააზრება
· ინფორმაციის მოპოვება და ორგანიზება
· კავშირებისა და მიმართებების დადგენა
· კომუნიკაცია
· ისტორიულ-გეოგრაფიული კვლევა
· პრობლემის გადაჭრა
· შემოქმედებითობა
· სივრცეში ორიენტირება
· ისტორიული ეპოქის განცდა
· თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნა
· გარემოზე პასუხისმგებლობა და ზრუნვა
· კრიტიკული აზროვნება
შემაჯამებელი დავალებების ტიპები:
· საკონტროლო წერა
· ტესტირება
· კითხვა-პასუხი
· თემა/ესე
· პრეზენტაცია
· პროექტი
· რეფერატი
· კვლევა
· დისკუსია/დებატები
· კონფერენცია
მოთხოვნები, რომლებსაც უნდა აკმაყოფილებდეს შემაჯამებელი დავალებები
· დავალების თითოეულ ტიპს უნდა ახლდეს თავისი შეფასების ზოგადი რუბრიკა;
· ზოგადი რუბრიკა უნდა დაზუსტდეს კონკრეტული დავალების პირობისა და განვლილი მასალის გათვალისწინებით;
· 10 ქულა უნდა გადანაწილდეს რუბრიკაში შემავალ კრიტერიუმებზე;
· მითითებული უნდა იყოს საგნობრივი სტანდარტის ის შედეგები, რომელთა შეფასებასაც ემსახურება შემაჯამებელი დავალება.
წყაროებსა და/ან თვალსაჩინოებებთან მუშაობა - ინფორმაციის მოძიება/ათვისება/გადმოცემის სხვადასხვა საშუალებების გამოყენება.
გაკვეთილის ჩასატარებლად მასწავლებელი უნდა იყენებდეს მრავალფეროვან წყაროებსა და თვალსაჩინოებებს. ეს შეიძლება იყოს სახელმძღვანელოებში არსებული სხვადასხვა სახის წყაროები, მასწავლებლის მიერ თემის შესაბამისად მომზადებული, მოსწავლის მიერ შექმნილი და შეგროვებული მასალა, დოკუმენტური თუ მხატვრული ფილმი; საოჯახო ფოტო ალბომები, დოკუმენტები, მიმოწერა, ძველი ნივთები (მაგ. სამუშაო იარაღი, თუ ძველი ტელეფონის აპარატი). წყაროებსა და თვალსაჩინოებებთან მუშაობა ხდება როგორც საკლასო ოთახში, ასევე კლასის გარეთაც, მაგალითად, მუზეუმებში, სკოლის ეზოში.
13)misaRwevi Sedegebi:
1. მოსწავლეს შეუძლია თვითდამკვიდრება საზოგადოებაში.
2. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს ადამიანური ღირსების არსი.
3. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს თავისუფალი პიროვნებისა და აქტიური მოქალაქის თვისებები.
4. მოსწავლეს შეუძლია კრიტიკულად შეაფასოს საკუთარი მომავალი საქმიანობის გეგმა.
5. მოსწავლეს შეუძლია გააზრებული მონაწილეობა და თანამშრომლობა სოციალური პრობლემების გადაწყვეტაში.
6. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს მრავალფეროვან საზოგადოებაში სამართლიანი ურთიერთობის უზრუნველყოფის საშუალებები.
7. მოსწავლეს შეუძლია სამოქალაქო საზოგადოების ძირითადი საფუძვლების კვლევა.
8. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოს მდგრადი განვითარების შესაძლებლობების კვლევა.
Tematuri gegma
P
|
saqarTvelos bunebriv-geografiuli
pirobebi da istoriulgeografiuli
daxasiaTeba
pirvelyofili adamiani saqarTveloSi
Sua da gvian brinjaos xana saqarTveloSi
qarTveli xalxis warmomavlobis
sakiTxi
daiaeni _ diaoxi
kolxa (kolxeTi) miTsa da sinamdvileSi
kimerielebisa da skviTebis Semosevebi
egrisis (kolxeTis) samefo
Cv.w-aR-mde VI-I saukuneebSi
farnavaz mefe da misi epoqa
saqarTvelo-romis urTierTobebi
antikur xanaSi
antikuri saqarTvelos religia da
kultura
feodaluri urTierTobis Casaxva
da gavrcqristianobis saxelmwifo religiad
gamocxadeba
qarTveli xalxis brZola dampyrobTa
winaaRmdeg IV s-is bolos da V
s-is pirvel naxevarSi
vaxtang gorgaslis gamefeba da
moRvaweobis pirveli periodi
qarTlis brZola iranis batonobis
winaaRmdeg vaxtang gorgaslis me-
TaurobiT
saqarTvelo VI saukuneSi
iranelTa gandevna qarTlidan
saqarTvelo VII s-is pirvel naxevarSi
Semajamebeli
arabebis pirveli gamoCena, `dacvis
sigeli~ qarTlSi. arabebi dasavleT
saqarTveloSi
saqarTvelo arabTa batonobis xanaSi
saqarTvelos ganTavisufleba arabTa
batonobisagan
axali qarTuli samefo-samTavroebis
warmoqmna
|
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
|
No comments:
Post a Comment